a to z consultancy for it and operations     


azito helpt u graag om van uw

 projecten een succes te maken.



  • projectrealisatie van A tot Z
  • grondige kennis van IT en operationele processen
  • één aanspreekpunt: direct contact
  • no-nonsenseaanpak
home-1
projectrealisatie van A tot Z
home-2
grondige kennis van IT en operationele processen
home-3
één aanspreekpunt: direct contact
home-4
no-nonsenseaanpak
jquery slider example

Diensten

Opvolging en realisatie van uw projecten: van A tot Z

Consultancy

Op basis van uw behoeften navigeert azito u doorheen:


  • Migratieprojecten
  • ERP-oplossingen
  • ICT-management
  • Analyse en prototyping
  • Software development

Project development

Uitbouwen van projecten op maat:


  • Sterke interesse en affiniteit voor data en business processen
  • (Voor)studie en definitie van het project
  • Analyse van ICT en operationele behoeften
  • Software development
  • Testen, implementeren, documenteren, opleiding en begeleiding

Fundamenten


  • Pragmatische, no-nonsenseaanpak
  • Betrokkenheid en engagement, houden aan afspraken en beloftes
  • Op maat: geen copy-paste werk
  • Opvolging: door regelmatige evaluaties
  • Kwaliteit: duurzame oplossingen
  • Direct contact: één aanspreekpunt = geen getouwtrek = volledige opvolging

Over azito

24 jaar ervaring waarvan 19 jaar als ICT-verantwoordelijke van een verzekeringsmaatschappij

image


Zelfstandig ICT consultant sinds 2014

Peter Claes begon in 1993 als software developer en polyvalent IT medewerker in het H.-Hartziekenhuis van Lier. Twee jaar later koos hij voor meer uitdaging en startte hij als systeembeheerder bij ZA Verzekeringen, een Antwerpse levensverzekeraar. Doorheen de jaren kende het bedrijf een sterke groei en werden er -meestal in eigen beheer- tal van ICT-projecten gerealiseerd zoals: een eigen tarificatie-, workflow- en schadesysteem en een gecontroleerde vervanging van het ERP-systeem. Eind 2013 werd ZA overgenomen door Delta Lloyd Life. Op dat moment zaten er 220.000 contracten in portefeuille en bestond zijn team uit zeven personen, het merendeel developers. Kort hierna besloot Peter om op zelfstandige basis parttime verder te werken en startte zo dus als ICT consultant.



Ervaring en kennis


  • IT governance: aansturen en opvolgen van een team (analyse, development, infra, service desk); beheren projecten, planning, applicaties en infrastructuur
  • Werking van een verzekeringsmaatschappij:  organisatie en alle processen (acceptatie, new business, portfolio, schade, logistiek, hypotheken, enz.), berekeningen, rapporteringen, wettelijke verplichtingen
  • Agile project management: VersionOne, JIRA, MS Project
  • Infra, netwerk: Amazon EC2, Windows Datacenter, AD, IIS, UAG, VMware, NetApp, Avaya
  • Development: C#.NET, web (AngularJS, HTML, CSS), Delphi (4 -> XE), Visual Objects, xHarbour
  • Database:  SQL Server (7 -> 2016), SAP ADS, flat files (XML/XSD, JSON, DBF, ...)



image

Neem contact op voor een uitgebreid overzicht met referenties, cv en aanbevelingen.

contacteren

Referenties

Neem contact op voor een beschrijving van de gerealiseerde projecten

image

ZA Verzekeringen
(Antwerpen)

image

Delta Lloyd Life
(Brussel)

image

PB Projects (Owners of the Game Mania concept)
(Ranst)

image

Aviza Insurance
(Antwerpen)

Realisaties

Overzicht van enkele projecten

my aviza: een online ERP-systeem voor verzekeringen

Volledig nieuw ERP-systeem ontwikkeld voor Aviza Insurance: een opstartende 'underwriter' van overlijdensverzekeringen. Rollen van azito: projectleider, architect (volledige analyse en ontwerp), developer.


Online polisopmaak voor professionele verzekeringsmakelaars: uniek op de markt

Mede dankzij een eenvoudige en efficiënte acceptatieprocedure verloopt de polisopmaak veilig en snel:

  • eID van verzekeringnemer/verzekerde wordt ingelezen;
  • na invoer gegevens verzekering worden de premies berekend (via unieke en vernieuwende formules);
  • gegevens worden vervolledigd via een online wizard: (vereenvoudige) geneeskundige vragenlijst en begunstiging;
  • alle documenten zijn beschikbaar op een centrale pagina;
  • de documenten bestemd voor de verzekeraar kunnen met de eID ondertekend worden;
  • na elektronische ondertekening kan de polis aangevraagd worden en komt deze na automatische validatie onmiddellijk in voege;
  • Resultaat: met één bezoek beschikken klant, makelaar en kredietmaatschappij over een polisexemplaar en alle benodigde documenten (algemene voorwaarden, eerste vervaldagbericht, attest voor de kredietmaatschappij, domiciliëringsmandaat, invorderingsplan, enz.).
  • er werden ook alternatieve procedures uitgewerkt waarmee beheerders met een minimum aan inspanningen de polis kunnen opmaken.

Andere:
  • Tarificatie: offertes kunnen met een minimum van gegevens op één scherm ingevoerd worden: de gegevens kunnen ook overgenomen worden in het verzekeringsvoorstel/pois;
  • CRM: beheer van tussenpersonen, gebruikers en klanten;
  • DMS: eigen documentensysteem, volledig paperless;
  • Gebruikersbeheer (role-based access);
  • Billing & Accounting;
  • Polisbeheer met geïntegreerde workflow: nieuwe zaken en transformaties;
  • REST-API services: voor online tarificatie;
  • Reporting: variabele rapporten met exportfunctionaliteit.

Technisch:
  • Ontwikkeling i.s.m. met een softwarefirma;
  • Backend in Visual Studio 2015 (C#) met SQL Server 2016 als database;
  • Tools: NHibernate ORM, Aspose.NET, FluentMigrator;
  • Responsive frontend in AngularJS, Bootstrap;
  • Hosting in de cloud;
  • Historiseren van belangrijke gegevens (automatisch);
  • Audit logging.

ERP-systeem verzekeringen (WinForms)

Bestaand ERP-systeem gefaseerd en gecontroleerd vervangen door een nieuw en modern systeem met een service-oriented architectuur.


Belangrijkste kenmerken:
  • Multi-company;
  • CRM: uitgebreid beheer van tussenpersonen, klanten, medische centra, district managers, enz.;
  • DMS: eigen documentensysteem met automatische links, upload webservices, archivering en scanmodule;
  • CODA/SEPA: centrale verwerking van dagafschriften, domiciliërings- en betalingsbestanden; intelligent toewijzen van niet gestructureerde betalingen;
  • Gebruikersbeheer (role-based access), ook voor portaalsite: genereren van persoonlijke certificaten en synchronisatie met Active Directory;
  • Billing & Accounting: uitschrijven van vorderingen, linken van betalingen, boekingen, kwitanties, rappels, rapportage;
  • Workflow- en polisbeheer: procestypes, versies, tansformaties;
  • Web services (WCF): voor single sign-on, online tarificatie, contractgeneratie en document upload;
  • Batchjobs: scheduling, logging en alerting;
  • Reporting: Belcotax, Sigedis, Identifin, betalingsattesten, enz.

Technisch:
  • Ontwikkeld in Visual Studio 2012 (C#) met SQL Server 2008 als database;
  • Automatische build: (her)opbouwen van de complete database en broncode van de datalaag,
    evt. overhalen van productiedata, unit testen transactioneel uitvoeren;
  • Real-time interfaces met de bestaande applicaties;
  • Historiseren van belangrijke gegevens (automatisch).

Portaalsite

Vervangen bestaande portaalsite om een betere beveiliging te bieden en extra functionaliteiten te voorzien.


Verschillende oplossingen bestudeerd:
  • Authenticatie: tokens, eID, patronen, persoonlijke certificaten;
  • Portaaloplossing: ASP.NET Membership Provider, Juniper SSL-VPN, Microsoft Forefront UAG;
  • Haalbaarheidsstudie via extern labo.

Implementatie:
  • Servers (prod/test): UAG, IIS, LDAP, CA's;
  • Gebruikersbeheer uitgewerkt in het nieuwe ERP-systeem;
  • Migratie van 4000 gebruikers en distributie van nieuwe logins en certificaten;
  • Vernieuwen webservices: bijkomende zones en security (certificaten, random GUID’s);
  • Security assessment door externe partij om het geheel te testen.

Disaster Recovery Site

Bestaand contract voor de uitwijklocatie herbekeken: verschillende partijen vergeleken.
Om dit project te kunnen realiseren werd de servervirtualisatie verder doorgevoerd.
Verder werden er ook logistieke afspraken gemaakt met bestaande leveranciers
(o.m. voor afdruk en verzending).


Technische oplossingen:
  • VMware SRM;
  • NetApp SnapManager software;
  • Proximus Explore & VMS.

Contact

Geïnteresseerd? Neem contact op voor een vrijblijvende afspraak.

azito bvba

Peter Claes

Tuindijk 39c

2223 Schriek (Heist-op-den-Berg)

BE 0552 514 770